L'avaluació escolar: Il•lusió i prudència

Autors/ores

  • Jacques Roussell École Normale de la Universidad de Toulouse-le-Mirail

Resum

L'esperança dels experts és que una teoria de l'avaluació prescrigui els mitjans i condicions d'una bona avaluació. El tractament epistemològic de l'avaluació mostra que tota concepció normativa comporta la destrucció de l'objecte de la pedagogia i la seva transformació en un imaginari irreal en els seus enunciats i il·lusori en les seves prescripcions pràctiques. La conclusió analitza i sobrepassa la solució d'un relativisme radical proposat per dos treballs recents. Tangencialment, es presenta als lectors espanyols un panorama de les pràctiques i de les investigacions pel que fa a avaluació als països francòfons.

Paraules clau

filosofia de l’educació, epistemologia pedagògica, avaluació escolar

Publicades

01-02-1987

Com citar

Roussell, J. (1987). L’avaluació escolar: Il•lusió i prudència. EDUCAR, 11, 113–126. https://doi.org/10.5565/rev/educar.454

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.