La importància de la semiòtica per a una pedagogia dels mitjans de comunicació

Autors/ores

  • Rainer Schmitt Universidad de Heidelberg

Resum

En el present article, l'autor realitza un estudi sobre els mitjans emprats en la comunicació didàctica (llengua, imatge, text ...) des d'una perspectiva semiàtica-pedagògica. En l'anàlisi d'aquesta qüestió es subratlla la diferent eficàcia didàctica que mostren posseir els diferents mitjans de codificar els missatges a ensenyar. Cada mitjà -s'argumenta- utilitza signes nítidament diferenciats, d'aquí que calgui realitzar investigacions serioses, i posteriorment confeccionar taxonomies adequades, respecte a la diferent virtualitat de cada mitjà a l'hora de provocar aprenentatges òptims (facilitat, rapidesa, creativitat, absència de estrès, ...). Finalment, l'autor refereix els resultats d'una investigació duta a terme per ell mateix sobre aquesta temàtica.

Paraules clau

filosofia de l’educació, epistemologia pedagògica, pedagogia dels mitjans de comunicació

Publicades

01-02-1987

Com citar

Schmitt, R. (1987). La importància de la semiòtica per a una pedagogia dels mitjans de comunicació. EDUCAR, 11, 127–143. https://doi.org/10.5565/rev/educar.455

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.