La importància de la semiòtica per a una pedagogia dels mitjans de comunicació
Resum
En el present article, l'autor realitza un estudi sobre els mitjans emprats en la comunicació didàctica (llengua, imatge, text ...) des d'una perspectiva semiàtica-pedagògica. En l'anàlisi d'aquesta qüestió es subratlla la diferent eficàcia didàctica que mostren posseir els diferents mitjans de codificar els missatges a ensenyar. Cada mitjà -s'argumenta- utilitza signes nítidament diferenciats, d'aquí que calgui realitzar investigacions serioses, i posteriorment confeccionar taxonomies adequades, respecte a la diferent virtualitat de cada mitjà a l'hora de provocar aprenentatges òptims (facilitat, rapidesa, creativitat, absència de estrès, ...). Finalment, l'autor refereix els resultats d'una investigació duta a terme per ell mateix sobre aquesta temàtica.
Paraules clau
filosofia de l’educació, epistemologia pedagògica, pedagogia dels mitjans de comunicacióPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1987 Rainer Schmitt

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.