Biologia i educació

Autors/ores

  • Josep Maria Asensio Aguilera Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

El procés educatiu es planteja únicament en relació a un ésser viu, l'Homo sapiens, que permet, com cap altre en la Naturalesa, una àmplia modelació del seu comportament. Aquesta qualitat específica que fa possible l'adaptació cultural al medi, típica de l'home, lluny de ser aliena a la seva condició biològica, té precisament en ella -i especialment en la plasticitat del cervell- el seu fonament. D'aquesta manera, el coneixement de la petjada deixada per l'evolució en l'òrgan rector del nostre comportament, així com de determinats aspectes de la dinàmica cerebral vinculats als processos d'aprenentatge, esdevé objecte d'interès per al pedagog en la mesura que aquest coneixement contribueix a estructurar "mitjans" més idonis per a la consecució dels objectius educatius proposats. A la Biologia interessada en l'estudi de l'home amb vista a optimitzar la tasca educativa és la que anomenem Biologia de l'Educació.

Paraules clau

evolució, educació i biologia, pedagogia de l’evolució

Publicades

01-07-1987

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.