El model fenomenològic d'investigació en pedagogia social
Resum
De les tres formes de racionalitat científica en la investigació pedagògica-analític-empírica, hermenèutic-fenomenològica i teoria crítica-estudia l'autor el mètode fenomenològic. Per a això exposa, en primer lloc, les fases del mètode fenomenològic d'E HUSSERLy s'aplica després aquest mètode a la investigació en Pedagogia Social, presentant una visió panoràmica de l'evolució històrica de la Fenomenologia Pedagògica, en la qual es distingeixen quatre períodes. Després d'haver enumerat i explicat les set principals característiques del mètode fenomenològic aplicat a la pedagogia social, es precisa quina és l'objecte d'aquesta, que no és altre que la fonamentació científica de l'educació social i de les seves anomalies En l'aplicació del mètode fenomenològic a la pedagogia social es distingeixen tres fases-alliberament de prejudicis, descripció i comprensió de l'essència-, en què es passen per diversos plans i es fan dues reduccions: l'alliberament de les teories i la reducció eidètica. Finalment es proposa un exemple d'investigació fenomenològic en Pedagogia Social: la ludopatia amb màquines escurabutxaques.Paraules clau
fenomenologia, Pedagogia Social, investigacióPublicades
1988-02-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 1988 Paciano Fermoso
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.