Algunes reflexions epistemològiques sobre la investigació educativa
Resum
En aquest treball l'autora parteix del fet que el camp de la recerca en educació és lluny de constituir un mapa ben delimitat, definit i eficaç. Es planteja un seguit de factors que incideixen en aquesta situació i s'atura en fer propostes que permetin unificar conceptes i criteris en aquest camp. Justifica en el procés, rigorós, públic i sotmès a control, la base de la recerca en aquest camp. Aquest procés d'investigació en el qual la majoria d'autors coincideixen, l'identifica amb el mètode, i, la seva adaptació a la qüestió d'investigació, dóna origen a les diferents metodologies que s'apliquen en funció de la infinitat de problemes als quals pot donar lloc un mateix tema d'estudi. La pluralitat metodològica, derivada en gran part que l'educació és un camp d'estudi en el qual intevienen disciplines ben diferents, enriqueix el seu contingut però haurà trobar la seva justificació en la seva capacitat d'incidir en la recerca de solucions i en la d'estructurar el seu propi camp.Paraules clau
epistemologia, recerca educativa, pluralitat metodològicaPublicades
01-02-1988
Com citar
Vidal Xifré, C. (1988). Algunes reflexions epistemològiques sobre la investigació educativa. EDUCAR, 14, 149–163. https://doi.org/10.5565/rev/educar.547
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 1988 Carme Vidal Xifré

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.