Avaluació del rendiment en matemàtiques a través del test d'instrucció "Matemàtiques-58/5 º EGB"
Resum
L'àrea de matemàtiques sol oferir una taxa baixa en rendiment acadèmic. La reforma de l'ensenyament bàsic a Espanya (1982) establia uns Nivells de Referència obligatoris. ¿Aconseguiria la reforma elevar la taxa d'èxit en l'àrea de matemàtiques? La investigació realitzada (cf. ARNAL, 1988 a), va permetre elaborar un instrument objectiu d'avaluació (Matemàtiques-58/5 º EGB). Aquest instrument es va aplicar a una mostra representativa de 4. 083 alumnes de 5è (N = 92. 870) residents a Barcelona ciutat i província. Els resultats indicaven que només un 6% arribava al nivell de suficiència establert "a priori" al 75% de la puntuació; que els professors qualificaven entre el 5 i 7 en mes del 50%, i que existien diferències significatives entre les mitjanes de les variables estudiades. Es va posar de manifest la discrepància entre currículum oficial, ensenyat i après. El rendiment satisfactori es va centrar en els ítems sobre operacions amb nombres i mesures. Els professors van qualificar amb insuficient en matemàtiques a 19. 060 alumnes de 5è (20,52%), el 11% de la població no arribava al setembre el nivell de suficiència. S'inclouen diversos aspectes relacionats amb l'àrea de matemàtiques sobre els quals reflexionar.Paraules clau
avaluació, matemàtica, ensenyament bàsicPublicades
01-02-1990
Com citar
Arnal, J. (1990). Avaluació del rendiment en matemàtiques a través del test d’instrucció "Matemàtiques-58/5 º EGB". EDUCAR, 17, 183–204. https://doi.org/10.5565/rev/educar.524
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 1990 Justo Arnal

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.