Instruments de participació i gestió democràtica. Formació permanent del professorat de secundària
Resum
Aquest article tracta sobre la formació contínua dels professors a les escoles secundàries i l'ús d'instruments de participació i gestió democràtica. Es tracta d'una intervenció sociopedagògica i amb els canvis que l'actual "Reforma", indica, assenyalant la necessitat del professor per al treball en equip i la gestió de les institucions d'acord amb un model democràtic. Es refereix també a la relació entre els professors i la Reforma, i les dificultats de l'adopció del model democràtic. A més, explica la investigació-acció que l'autora està duent a terme en una institució d'ensenyament, i els instruments i les tècniques que utilitza en la formació permanent dels professors per tal de facilitar l'adopció del model democràtic de la gestió en la organització. Finalment, es proposa, en el cas de les institucions en les que hi ha problemes greus entre els professors, que l'Administració per a l'Educació sol · liciti a un expert o un equip d'experts un diagnòstic i que aquestes persones o aquests equips proposin una intervenció de acord a les necessitats - explícites o no-del grup de professors. Les activitats "normals" de la formació no podran canviar el clima d'una organització conflictiva, especialment si cada membre d'ella no participa en aquestes activitats.Paraules clau
participació, gestió democràtica, formació permanent, professorPublicades
1995-02-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 1995 M. Lluïsa Fabra
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.