Psicodidàctica de la intervenció psicosocial en l’educació d’adults
Resum
La psicologia es mostra com una de les ciències fonamentals de la Didàctica. L'article estableix els dos models Psicomatètic i Psicodidàctic per la Intervenció Psicosocial en la formació d'adults. El model Psicomatètic estableix una jerarquització holodinàmica basada en tres aspectes: I Aprenentatges Tàctics. II Aprenentatges Estratègics. III Aprenentatges Ego-dinàmics. El model Psicodidàctic estableix l'operativitat bàsica per a la metodologia de la Intervenció Psicosocial, buscant un canvi en les actituds dels alumnes a través dels següents principis: 1. Foment d'un medi ambient flexible. 2. Foment d'intercanvis entre els participants. 3. Valoració i anàlisi de les experiències viscudes en el grup. 4. Recerca d'un procés d'evolució.
Paraules clau
educació d’adults, psicodidàctica de la intervenció psicosocial, didàctica diferencialPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1982 Lluís Tarín Martínez
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.