Psicodidàctica de la intervenció psicosocial en l’educació d’adults

Autors/ores

  • Lluís Tarín Martínez Universitat Oberta de Catalunya

Resum

La psicologia es mostra com una de les ciències fonamentals de la Didàctica. L'article estableix els dos models Psicomatètic i Psicodidàctic per la Intervenció Psicosocial en la formació d'adults. El model Psicomatètic estableix una jerarquització holodinàmica basada en tres aspectes: I Aprenentatges Tàctics. II Aprenentatges Estratègics. III Aprenentatges Ego-dinàmics. El model Psicodidàctic estableix l'operativitat bàsica per a la metodologia de la Intervenció Psicosocial, buscant un canvi en les actituds dels alumnes a través dels següents principis: 1. Foment d'un medi ambient flexible. 2. Foment d'intercanvis entre els participants. 3. Valoració i anàlisi de les experiències viscudes en el grup. 4. Recerca d'un procés d'evolució.

Paraules clau

educació d’adults, psicodidàctica de la intervenció psicosocial, didàctica diferencial

Publicades

1982-07-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.