Interculturalitat i educació. Aportacions per a un debat entre l’antropologia social i la pedagogia

Autors/ores

  • Sílvia Carrasco Pons Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

L’article fa una reflexió crítica sobre els objectius i els plantejaments de la interculturalitat en medis educatius, a partir d’una proposta de principis per a una educació intercultural. S’hi afirma que l’antropologia de l’educació, a partir de la necessitat de reformular-se les idees clau, ha de sumar-se a la recerca de relacions interculturals en els contextos educatius, a partir de l’estudi dels entorns d’aprenentatge. S’hi proposa una recuperació crítica i constructiva dels precedents en la investigació sobre la transmissió i l’enculturalització des d’una perspectiva transcultural. Finalment, s’hi destaca que la intervenció de l’antropologia en equips interdisciplinaris d’investigació educativa pot ajudar els docents a resoldre els dilemes de renovació que la interculturalitat imposa a l’escola actual.

 

Paraules clau

antropologia social i de l’educació, educació intercultural, recerca i intervenció educativa, etnografia, relativisme cultural

Publicades

01-02-1998

Com citar

Carrasco Pons, S. (1998). Interculturalitat i educació. Aportacions per a un debat entre l’antropologia social i la pedagogia. EDUCAR, 22, 217–227. https://doi.org/10.5565/rev/educar.358

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.