Les valoracions tòpiques que la societat fa del gènere
Resum
A l’article es planteja el paper de l’escola en una societat canviant tenint en compte que la seva funció va més enllà de la retransmissió de coneixements i que ens podem trobar amb dades i situacions on els valors imperants són inadequats. Segons l’autora, a partir de la reforma educativa pren importància l’àmbit de les actituds i del que comporten, tot destacant les diferències entre persones a causa dels estereotips vinculats al gènere. El text se centra en el context escolar i analitza tres tipus de situacions on es reflecteixen les diferències existents en l’entorn social sobre els estereotips i les actituds atribuïts implícitament al gènere, i s’arriba a la conclusió que la coeducació ha de promoure que els alumnes puguin desenvolupar-se de forma plena i lliures dels models estereotipats.
Paraules clau
actituds, estereotips, gènere, sistema educatiu, coeducacióPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1998 M. Jesús Comellas

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.