Les valoracions tòpiques que la societat fa del gènere
Resum
A l’article es planteja el paper de l’escola en una societat canviant tenint en compte que la seva funció va més enllà de la retransmissió de coneixements i que ens podem trobar amb dades i situacions on els valors imperants són inadequats. Segons l’autora, a partir de la reforma educativa pren importància l’àmbit de les actituds i del que comporten, tot destacant les diferències entre persones a causa dels estereotips vinculats al gènere. El text se centra en el context escolar i analitza tres tipus de situacions on es reflecteixen les diferències existents en l’entorn social sobre els estereotips i les actituds atribuïts implícitament al gènere, i s’arriba a la conclusió que la coeducació ha de promoure que els alumnes puguin desenvolupar-se de forma plena i lliures dels models estereotipats.
Paraules clau
actituds, estereotips, gènere, sistema educatiu, coeducacióPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1998 M. Jesús Comellas
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.