La formació ocupacional com instrument de la integració escolar

Autors/ores

  • Adalberto Ferrández Arenaz Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

L’article fa una reflexió sobre les possibilitats que pot oferir la formació ocupacional en matèria d’integració escolar. En una primera part s’analitza la integració escolar des del punt de vista de la LOGSE, la qual determina els fonaments del currículum. En una segona part es posa de manifest que la formació professional, més concretament l’ocupacional, podria servir d’instrument d’integració als alumnes dins del sistema educatiu, però a la pràctica és una tasca molt complexa de portar a terme, a causa de l’estructura pròpia de la formació ocupacional i del propi sistema educatiu en general. Finalment, l’autor presenta diferents antecedents per explicar una proposta d’integració i alhora exposa algunes conseqüències d’aquesta proposta, la qual es por elaborar a partir de l’ESO.

 

Paraules clau

integració escolar, formació professional, formació ocupacional, LOGSE, necessitats educatives, estructures institucionals, institucions educatives, ESO

Publicades

01-02-1998

Com citar

Ferrández Arenaz, A. (1998). La formació ocupacional com instrument de la integració escolar. EDUCAR, 22, 269–282. https://doi.org/10.5565/rev/educar.361

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.