Escolarització obligatòria i adolescencia
Resum
L’autor analitza el binomi adolescència i ESO com quelcom inseparable que s’interrelaciona i que pot crear situacions conflictives. A partir del canvi del paper educatiu de l’escola, de transmissora de cultura a agent socialitzador i estimulador dels processos de transició a la vida adulta, neix la necessitat d’escolarització universal per als adolescents, que facilita l’autoconstrucció de subjectes autònoms. A l’article es dóna una visió general dels adolescents com una nova categoria social massiva i diversa, amb un estil de vida propi que els diferencia. Es tracten diversos conflictes que neixen entre l’escola i l’adolescència, els quals, segons l’autor, es poden solucionar amb la figura d’un tutor, adult que fa de pont entre els joves i l’escola, el qual els ajuda i els orienta en el seu procés de maduració perquè els comprèn en la seva globalitat.Paraules clau
adolescència, escolarització, diversitat, socialització, ESO, orientació educativaPublicades
1998-02-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 1998 Jaume Funes
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.