L’immigrant a l’escola. La metodologia del treball cooperatiu com a via d’integració social i acadèmica dels alumnes d’origen immigrant
Resum
Es presenta una contextualització d’allò que pot significar la categoria «immigrant» i de l’espai potencialment privilegiat d’integració que pot ser l’escola, amb la finalitat d’emmarcar les possibilitats i els límits de la metodologia que es presenta. La tesi que es defensa és que el treball cooperatiu (TC) és una via d’integració de «tercera generació». L’article descriu les condicions bàsiques per al desenvolupament del TC, a partir de la seva definició. Segons l’autor, el caràcter integrador del TC es fonamenta en la necessitat de realitzar una activitat des de la coordinació, entre els participants, dels seus punts de vista respectius. El TC com a metodologia s’ha d’inscriure en un marc d’actuació integradora global per part de l’equip de centre i del professorat a la classe.
Paraules clau
treball cooperatiu, immigrant, integració social i escolar, acció educativaPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1998 Joan Rué

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.