Limitacions del concepte de «capacitat» en l’explicació de l’aprenentatge acadèmic

Autors/ores

  • Antoni Castelló Tarrida Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

El concepte de «capacitat» és d’ús comú en el context escolar, i es relaciona amb la justificació de l’aprenentatge de l’alumne. Tot i això, usualment s’utilitza de forma molt laxa i, en algunes ocasions, amb molt poc rigor. En aquest article es fa una anàlisi del significat del concepte de «capacitat», i s’estableix la relació que aquest té amb el funcionament cognitiu, alhora que es valora la utilització que se’n fa en els procesos de raonament i presa de decisions escolars. L’anàlisi parteix de la naturalesa del concepte, continua amb una descripció dels nivells de funcionament cognitiu, analitza els aspectes vinculats amb la construcció dels recursos humans cognitius i les conseqüències que comporta aquesta evolució, i finalitza amb la síntesi dels aspectes més destacats de l’argumentació i anàlisi anteriors.

Paraules clau

capacitat de l’alumne, aprenentatge, escola

Publicades

2000-01-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.