Estratègies pel canvi de les practiques docents en la universitat

Autors/ores

  • Helena Troiano Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

Aquest article argumenta que, atès que molts dels canvis que es produeixen darrerament a la universitat afecten les pràctiques docents del professorat —sobre les quals aquests tenen molta capacitat de decisió—, resulta important conèixer les dinàmiques organitzatives i les regularitats en l’ús i en l’aplicació de determinades pràctiques docents. Això últim és el que s’ofereix en aquest article, referit a tres centres en dues universitats sobre els quals s’ha desenvolupat un estudi de casos. A partir d’aquestes dades, es conclou la importància relativa de diferents factors que incideixen en l’adopció de les pràctiques docents: tipus d’assignatures, missió atribuïda a la universitat, centre i unitat estructural. L’article acaba amb una sèrie de recomanacions per endegar processos de canvi en organitzacions universitàries.

Paraules clau

metodologia docent, docència universitària, canvi organitzacional

Publicades

01-07-2000

Com citar

Troiano, H. (2000). Estratègies pel canvi de les practiques docents en la universitat. EDUCAR, 27, 137–149. https://doi.org/10.5565/rev/educar.254

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.