Estratègies pel canvi de les practiques docents en la universitat
Resum
Aquest article argumenta que, atès que molts dels canvis que es produeixen darrerament a la universitat afecten les pràctiques docents del professorat —sobre les quals aquests tenen molta capacitat de decisió—, resulta important conèixer les dinàmiques organitzatives i les regularitats en l’ús i en l’aplicació de determinades pràctiques docents. Això últim és el que s’ofereix en aquest article, referit a tres centres en dues universitats sobre els quals s’ha desenvolupat un estudi de casos. A partir d’aquestes dades, es conclou la importància relativa de diferents factors que incideixen en l’adopció de les pràctiques docents: tipus d’assignatures, missió atribuïda a la universitat, centre i unitat estructural. L’article acaba amb una sèrie de recomanacions per endegar processos de canvi en organitzacions universitàries.Paraules clau
metodologia docent, docència universitària, canvi organitzacionalPublicades
01-07-2000
Com citar
Troiano, H. (2000). Estratègies pel canvi de les practiques docents en la universitat. EDUCAR, 27, 137–149. https://doi.org/10.5565/rev/educar.254
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2000 Helena Troiano

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.