L’avaluació de l’alumnat a la universitat

Autors/ores

  • Immaculada Bordas Universitat de Barcelona
  • Flor A. Cabrera Universitat de Barcelona

Resum

En les últimes dècades, en el camp de l'avaluació en general i, en particular, en el de l'avaluació dels aprenentatges, s'hi reflecteixen importants transformacions. Moltes raons justifiquen aquests canvis projectats en l'àmbit universitari. Podem indicar-ne com a rellevants els següents: a) La incorporació ineludible de nous objectius d'aprenentatge que la societat de la informació requereix dels professionals universitaris: capacitat de transferència, de treballar en grup i en xarxa; habilitats per seleccionar informació i per autoformar-se; saber desenvolupar comportaments d'autonomia, etc. Tots aquests objectius d'aprenentatge són competències que van més enllà del que ofereixen els tradicionals procediments d'avaluació. b) El desenvolupament de noves estratègies d'avaluació (mapes conceptuals, portafolis, etc. ) que posen en joc habilitats complexes i processos metacognitius, més d'acord amb les noves competències professionals i personals. A l'article s'analitzen diferents plantejaments d'avaluació de l'alumnat en l'àmbit universitari, distingint diferents modalitats i presentant tècniques, tant de tipus tradicionals com noves.

Paraules clau

avaluació, portafolis, modalitats avaluatives, tècniques avaluatives, finalitats avaluació

Publicades

01-02-2001

Com citar

Bordas, I., & Cabrera, F. A. (2001). L’avaluació de l’alumnat a la universitat. EDUCAR, 28, 61–82. https://doi.org/10.5565/rev/educar.390

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.