Activitat conjunta i influència educativa en el context familiar

Autors/ores

  • Rosa Colomina Universitat de Barcelona

Resum

Encara que actualment sembla llunyana una explicació integrada dels processos d'influència educativa en la família, han estat importants els progressos fets en els darrers anys sobre aquest tema (Lacasa, 1997; Rodrigo, 1998; Vila, 1998). En aquest article es presenten algunes reflexions sobre la família com a context educatiu. La concepció constructivista de l'ensenyament i l'aprenentatge escolar, marc psicològic de referència per a la comprensió dels processos de canvi educatiu que es produeixen en les situacions educatives escolars (Coll, 1990; 1999), s'utilitza com a punt de referència per a aquestes reflexions. Les característiques de la intervenció educativa en les activitats a la família es presenten a partir de la tesi nuclear que qualsevol aproximació a la comprensió de la influència educativa requereix tenir en compte les característiques, naturalesa i funcions del context institucional en què té lloc.

Paraules clau

constructivisme, influència educativa, família, escola, psicologia de l’educació

Publicades

01-02-2001

Com citar

Colomina, R. (2001). Activitat conjunta i influència educativa en el context familiar. EDUCAR, 28, 181–204. https://doi.org/10.5565/rev/educar.401

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.