Algunes notes sobre l'impacte de les TIC en la universitat

Autors/ores

  • Pere Marquès Graells Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

Aquest article s'ha elaborat a partir del Seminari organitzat pel grup de treball CCUC (Canvi de Cultura en les Universitats Catalanes del segle XXI, http://dewey. uab. es/mto mas) del Departament de Pedagogia Aplicada de la UAB, en el que es van debatre els nombrosos canvis que s'estan produint actualment en la universitat. Pel que fa a les Tecnologies de la Informació i la comunicació (TIC), en el seminari (23/2/2001) es va apuntar el nou paradigma per a l'ensenyament que es va perfilant en el marc de la societat de la informació amb les noves prestacions dels ordinadors, la telefonia, els «mass media» i, especialment Internet, que proporcionen accés a tot tipus d'informació, sempre disponible des d'arreu, i facilita uns canals de comunicació també omnipresents i immediates. Així doncs, el marc en el que ara es poden desenvolupar els aprenentatges és totalment diferent al que teníem dues dècades enrera: virtualitat, nous rols del professorat i dels estudiants, nous materials formatius. . . Malgrat tot, les TIC no suposen per elles mateixes una garantia de canvi positiu en la universitat, i apareixen nous reptes que és necessari afrontar: nous programes docents, el control de la qualitat dels materials i serveis virtuals, bones pràctiques docents en l'ús de les TIC, formació del professorat. . . .

Paraules clau

societat de la informació, universitat virtual, bimodalitat (presencial/online), campus virtual, webs d’assignatura

Publicades

01-02-2001

Com citar

Marquès Graells, P. (2001). Algunes notes sobre l’impacte de les TIC en la universitat. EDUCAR, 28, 83–98. https://doi.org/10.5565/rev/educar.391

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.