Ensenyar i aprendre en la virtualitat
Resum
L'educació en la virtualitat no es situa necessàriament en cap orientació educativa concreta. La diferència més important entre l'educació en la presencialitat i en la virtualitat resideix en el canvi de medi i en el potencial educatiu que se'n deriva de l'optimització de l'ús de cada mitjà. L'article estableix que els elements diferencials dels processos educatius en ambients virtuals han de ser de dos tipus: metodològics i organitzatius. A partir de l'experiència en la UOC, analitza els canvis vinculats a la docència virtual que s'estan succeint i que afecten als propis docents, als estudiants i a la cultura organitzativa de les institucions. Planteja si ens trobem davant l'emergència d'un nou paradigma, basat en l'aprenentatge en xarxa i en l'ús d'Internet en l'educació i conclou contrastant la formació virtual amb el repte de la globalitat que es planteja la societat actual.
Paraules clau
virtualitat, aprenentatge, docència, models metodològics, models organitzatius, tecnologies de la informació i la comunicacióPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2001 Albert Sangrà
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.