El balanç públic-privat en el sistema d'ensenyament espanyol: evolució i efectes sobre les desigualtats educatives
Resum
L'article presenta un balanç de la dualització entre ensenyament públic i privat en el sistema educatiu espanyol. En un primer apartat es presenten aspectes del context social i polític que expliquen l'existència de dos sectors d'ensenyament diferenciats: l'evolució de la legislació i l'estructura de grups d'interès són factors que permeten entendre la polarització històrica del sistema educatiu. Els apartats 2 i 3 recullen xifres relatives a l'evolució de l'escolarització en ambdós sectors i el comportament de la despesa pública en ensenyament privat. Aquests apartats posen de relleu pautes diferenciades de política educativa en ensenyament privat entre les diferents CCAA de l'Estat. Finalment, l'article mostra els mecanismes a través dels quals es produeixen processos de selecció social en l'ensenyament privat a partir del tractament de dues qüestions: els sistemes de selecció de l'alumnat en els centres educatius i la participació desigual dels grups socials en el sector privat.
Paraules clau
política educativa, escola pública, finançament de l’escola privada, desigualtat d’oportunitatsPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2002 Xavier Bonal

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.