Agrupament d'alumnes i itineraris escolars: quan les aparences enganyen
Resum
Aquest article gira entorn del tema dels itineraris educatius. S'hi realitzen diverses consideracions sobre el significat i les conseqüències socials i educatives dels agrupaments dels alumnes en itineraris. Utilitzant diversos treballs d'investigació que s'han realitzat sobre la temàtica en altres sistemes educatius, es comenten qüestions lligades als criteris, explícits o implícits, per a la formació dels grups d'alumnes; els resultats i les fites dels estudiants agrupats en itineraris; la qualitat de l'ensenyament desenvolupada, l'assignació del professorat i el fenomen de polarització de l'alumnat en els centres. Per últim, s'ofereixen algunes reflexions sobre la pertinència de mantenir, en contextos en els que existeixen itineraris, marcs de reflexió i individualització de l'ensenyament.
Paraules clau
itineraris formatius, agrupament d’alumnes, assignació de professoratPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2002 Mª Teresa González González

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.