Agrupament d'alumnes i itineraris escolars: quan les aparences enganyen

Autors/ores

  • Mª Teresa González González Universidad de Murcia

Resum

Aquest article gira entorn del tema dels itineraris educatius. S'hi realitzen diverses consideracions sobre el significat i les conseqüències socials i educatives dels agrupaments dels alumnes en itineraris. Utilitzant diversos treballs d'investigació que s'han realitzat sobre la temàtica en altres sistemes educatius, es comenten qüestions lligades als criteris, explícits o implícits, per a la formació dels grups d'alumnes; els resultats i les fites dels estudiants agrupats en itineraris; la qualitat de l'ensenyament desenvolupada, l'assignació del professorat i el fenomen de polarització de l'alumnat en els centres. Per últim, s'ofereixen algunes reflexions sobre la pertinència de mantenir, en contextos en els que existeixen itineraris, marcs de reflexió i individualització de l'ensenyament.

Paraules clau

itineraris formatius, agrupament d’alumnes, assignació de professorat

Publicades

01-01-2002

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.