El sistema educatiu de la U.R.S.S.
Resum
Abordar el tema de l'educació a la U. R. S. S. des d'una perspectiva objectiva és realment difícil a causa d'un conjunt de factors exògens al sistema que ho fan peculiar respecte a altres països. En aquest context cal delimitar amb la major claredat possible el que és la "versió oficial" de l'U.R.S.S. de les realitats subjacents que persisteixen i es fomenten en el sistema. En ocasions, aquestes realitats s’arriben a contradir amb els objectius fonamentals de l'educació al país, mentre que en aquests casos són el resultat d'una interpretació pròpia de determinats plantejaments. Conceptes com, per exemple, "la moral humana", "l'amor a la Pàtria", o "l'internacionalisme" adquireixen un caràcter diferent en el context de la U.R.S.S. Cal, per tant, aclarir el contingut d'alguns conceptes. La direcció de l'educació a la U.R.S.S. està, primordialment, controlada i impulsada per dos Ministeris i un Comitè Estatal, fortament influenciats en els seus estaments per les normes dictades pel P.C.U.S. Com en gairebé tots els països autoritaris, una forta centralització i burocratització són instruments imprescindibles en el desenvolupament de la seva política i administració educativa. Els nivells del sistema educatiu responen, en general, als plantejaments assumits en altres països, encara que amb algunes característiques de funcionament i contingut diferents. Entre altres, el seu finançament, selecció d'alumnes, especialitats (sobretot en Educació Secundària), etc. Finalment, l'orientació que seguirà l'educació a la U.R.S.S. ve marcada principalment per l'extensió de la xarxa de centres preescolars, l'augment de recursos per a les modalitats i per correspondència, la millora de les organitzacions que duen a terme activitats extraescolars, i la implantació progressiva de la "escola de jornada completa".
Paraules clau
novetats a l’educació comparada, sistema educatiu de la U.R.S.S., educació comparadaPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1983 Ferran Ferrer
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.