L’educació comparada: breu estudi documental
Resum
L'aspecte "mètode" és el més significatiu que interessa a l'investigador educatiu de l'Educació Comparada. Significatiu en tant que és provadament un valuós instrument que ha possibilitat millores reals i qualitatives en el desenvolupament del fenomen educatiu contemporani. El desenvolupament dels sistemes educatius nacionals, a partir de la segona guerra mundial, s'ha vist potenciat en funció de l'existència de la disciplina comparada i la seva metodologia, diversificada i confluent amb el propòsit fonamental de l'Educació Comparada: la millora de l'educació mundial. La història d'aquesta jove disciplina de les Ciències de l'Educació ens mostra un bullent quefer, un dinamisme enriquidor i una permanent acció de reciclatge per als esquemes educatius dels diversos estats que defineixen, a través dels seus sistemes educatius, el tipus d'educació propi i sui gèneris. Un constant flux i reflux dels aspectes positius d'aquests sistemes, han possibilitat una millora dels esquemes educatius nacionals. I això ha estat possible, en gran mesura, gràcies a l'existència de l'Educació Comparada. Animar l'estudiant de Pedagogia per aquests estudis, que eleven la ment professional a la universalitat de l'educació i els seus postulats en el món present, és tasca de tots: molt especialment dels qui creiem que una "prospectiva pedagògica" es fonamenta precisament en els predicats dels estudis comparats i en la seva disciplina científica: l'Educació Comparada.
Paraules clau
educació comparada com a mètode, investigador educatiu, educació comparadaPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1983 Víctor Montero Espinoza

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.