L’educació comparada: breu estudi documental

Autors/ores

  • Víctor Montero Espinoza Universidad La República

Resum

L'aspecte "mètode" és el més significatiu que interessa a l'investigador educatiu de l'Educació Comparada. Significatiu en tant que és provadament un valuós instrument que ha possibilitat millores reals i qualitatives en el desenvolupament del fenomen educatiu contemporani. El desenvolupament dels sistemes educatius nacionals, a partir de la segona guerra mundial, s'ha vist potenciat en funció de l'existència de la disciplina comparada i la seva metodologia, diversificada i confluent amb el propòsit fonamental de l'Educació Comparada: la millora de l'educació mundial. La història d'aquesta jove disciplina de les Ciències de l'Educació ens mostra un bullent quefer, un dinamisme enriquidor i una permanent acció de reciclatge per als esquemes educatius dels diversos estats que defineixen, a través dels seus sistemes educatius, el tipus d'educació propi i sui gèneris. Un constant flux i reflux dels aspectes positius d'aquests sistemes, han possibilitat una millora dels esquemes educatius nacionals. I això ha estat possible, en gran mesura, gràcies a l'existència de l'Educació Comparada. Animar l'estudiant de Pedagogia per aquests estudis, que eleven la ment professional a la universalitat de l'educació i els seus postulats en el món present, és tasca de tots: molt especialment dels qui creiem que una "prospectiva pedagògica" es fonamenta precisament en els predicats dels estudis comparats i en la seva disciplina científica: l'Educació Comparada.

Paraules clau

educació comparada com a mètode, investigador educatiu, educació comparada

Publicades

01-02-1983

Com citar

Montero Espinoza, V. (1983). L’educació comparada: breu estudi documental. EDUCAR, 3, 169–181. https://doi.org/10.5565/rev/educar.560

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.