Representacions socials de la llei en adolescents d'una ciutat de l'Estat de São Paulo (Brasil)
Resum
En aquesta investigació es van identificar les representacions de llei de 480 adolescents d'escoles públiques i privades d'una ciutat de l'interior de l'estat de São Paulo (Brasil). Es van investigar les definicions de llei, les raons que porten els adolescents a obeir-la, la possibilitat de modificar-la i de desobeir-la. Per a l'anàlisi de les dades es van considerar dues perspectives teòriques: la que suposa fases de judici de les lleis (Tapp 1991) i la que suposa representacions socials de les lleis que varien segons els grups socials. Els resultats van identificar fases més convencionals i preconvencionals en alumnes d'escoles públiques, i fases més convencionals i postconvencionals en alumnes d'escoles privades; les anàlisis de correspondència van assenyalar diferents representacions de lleis entre els alumnes de les escoles públiques i privades segons, principalment, el seu nivell socioeconòmic.
Paraules clau
representacions de llei, representacions socials, desenvolupament legal, desenvolupament moral, anàlisi de correspondènciaPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2003 Maria Suzana de Stefano Menin
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.