La influència de factors personals, institucionals i contextuals en la trajectòria i el desenvolupament docent dels professors universitaris

Autors/ores

  • Mònica Feixas Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

La trajectòria i el desenvolupament docent del professor universitari estan influïts per la successió de models docents positius i negatius, però també per altres processos significatius de tipus personal (l'experiència docent i professional prèvia, les concepcions sobre docència, les creences, les rutines, el coneixement professional pràctic. . . ), familiar (experiències familiars, una parella docent. . . ), institucional (les polítiques de promoció, selecció, formació i avaluació, recursos. . . ), contextual (perfil dels estudiants, perfil dels estudis. . . ) i social (canvis tecnològics i socials. . . ). Tots intervenen en la seva activitat professional i poden contribuir a millorar o limitar el seu desenvolupament professional en certs moments de la carrera docent. En funció de la naturalesa de la resposta del professor envers el canvi, la intensitat del seu desenvolupament pot variar.

Paraules clau

desenvolupament professional, professor universitari, factors limitadors, factors promotors, trajectòria docent

Publicades

2004-01-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.