Millorar l'ensenyament i l'aprenentatge universitari mitjançant estratègies institucionals
Resum
Durant dues dècades, hi ha hagut intents en el Regne Unit de millorar la docència universitària àmpliament centrada en el professor individual. Cap als anys noranta es va evidenciar que cap tipus d'innovació individual per part de professors era promotora del canvi suficient, o suficientment ràpid, per respondre a una població d'estudiants cada vegada més diversa, amb recursos més reduïts, nova tecnologia i agendes governamentals preocupades per l'empleabilitat dels estudiants. La innovació en docència estava restringida per les infraestructures institucionals dissenyades a mantenir l'statu quo dels vint anys anteriors. La substancial inversió del govern en iniciatives sobre projectes havia tingut poc impacte. Com a reacció a aquest fracàs, el 1997 es va promoure una iniciativa nacional sobre Estratègies d'Aprenentatge i Ensenyament, mitjançant un ajut de 165 milions d'euros. Es van identificar i es van documentar les millors pràctiques existents d'ensenyament i aprenentatge que havien donat lloc a canvis a escala institucional. Es van assignar fons anuals a les institucions d'acord amb la seva grandària i de si desenvolupaven una estratègia institucional per a la millora de la docència. Totes 134 institucions, inclosa la investigació d'elit, s'hi van involucrar voluntàriament. Des d'aleshores, s'han portat a terme tres revisions de progrés i s'han compartit a nivell nacional estudis de cas de les millors pràctiques a través de publicacions i esdeveniments.Paraules clau
estratègies d’ensenyament i aprenentatge, canvi institucionalPublicades
01-01-2004
Com citar
Gibbs, G. (2004). Millorar l’ensenyament i l’aprenentatge universitari mitjançant estratègies institucionals. EDUCAR, 33, 11–30. https://doi.org/10.5565/rev/educar.259
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2004 Graham Gibbs

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.