Convergència europea, reformes universitàries, actituds i pràctiques dels estudiants
Resum
L'objectiu d'aquest article és mostrar els canvis en la composició dels estudiants universitaris, en el supòsit que qualsevol millora de la qualitat del sistema universitari ha de partir, si vol tenir èxit, d'un coneixement de tots els actors de la institució. En aquest article, basat en una enquesta duta a terme en tres regions europees (2003), afirmem que la universitat en l'actualitat ha de desenvolupar-se en un context més complex a causa de la diversificació dels estudiants des del punt de vista de característiques, motivacions, estratègies i trajectòries biogràfiques. Hi mostrem que els estudiants dediquen menys temps a les activitats del campus i més al treball remunerat, la qual cosa significa un canvi en les seves preferències. En la nostra opinió, el creixement de la diversitat dels estudiants requereix noves metodologies docents. Concloem afirmant que la implementació del Crèdit Europeu (ECTS) és una bona oportunitat per canviar les pràctiques docents, però que una reforma com aquesta no és possible sense un procés de professionalització dels ensenyants.Paraules clau
Universitat, estudiants, EuropaPublicades
01-01-2004
Com citar
Masjuan, J. M. (2004). Convergència europea, reformes universitàries, actituds i pràctiques dels estudiants. EDUCAR, 33, 59–76. https://doi.org/10.5565/rev/educar.261
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2004 Josep M. Masjuan

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.