L'e-learning transforma l'educació superior

Autors/ores

  • Dirk Schneckenberg Universidad de Dortmund

Resum

L'e-learning té un paper decisiu en el procés d'innovació de les universitats. El desenvolupament i la integració de tecnologies d'aprenentatge a l'educació superior s'ha accelerat per l'aliança entre els polítics de l'educació, els inversors en tecnologia i els gestors d'universitats. El concepte de l'e-learning inclou una varietat d'aspectes la combinació dels quals provoca un canvi organitzacional en el sector de l'educació superior. Aquests aspectes són, entre altres, el progrés tecnològic d'aplicacions d'e-learning, l'interès econòmic de les empreses i els actors involucrats, els diferents models econòmics i estratègies d'organització de l'e-learning, el rol canviant dels formadors i dels alumnes en entorns virtuals de formació, la importància de la pedagogia dels mitjans per al desenvolupament futur i una integració sostenible de l'e-learning en l'educació superior.

Paraules clau

e-learning, innovació en educació, integració de TIC, canvi organitzacional, entorn d’aprenentatge virtual, pedagogia dels mitjans, canvi de l’ensenyament a l’aprenentatge, aprenentatge actiu

Publicades

01-01-2004

Com citar

Schneckenberg, D. (2004). L’e-learning transforma l’educació superior. EDUCAR, 33, 143–156. https://doi.org/10.5565/rev/educar.266

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.