Creences ecològic-ambientals en la infància: estudi transcultural
Resum
Aquest article aborda les creences que es construeixen en la infància sobre algunes qüestions ecologicoambientals, concretament les que tenen a veure amb les formes de vida i el seu manteniment. Demanem a infants escolaritzats de 9 i 11 anys —colombians, espanyols i anglesos— que s’imaginin una illa deserta on aniran a viure, ja que el coneixement de les seves possibilitats en enfrontar-se amb aquest medi desconegut, amb tots els recursos de què vulguin disposar, proporcionarà una bona oportunitat per determinar si l’educació ecologicoambiental que reben segueix directrius no depredadores. Analitzades les respostes del que s’endurien i farien a l’illa, hem trobat una concepció etnocèntrica ingènua d’acord amb el desenvolupament tecnològic de la cultura occidental.
Paraules clau
construcció cultural, significativitat ecològica de creences, necessitats vitals a la infància amb gènerePublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2005 M. Dolores Villuendas, José Antonio Liébana, Francisco Córdoba, Leonora Riva

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.