Creences ecològic-ambientals en la infància: estudi transcultural

Autors/ores

  • M. Dolores Villuendas Universidad de Granada
  • José Antonio Liébana Universidad de Granada
  • Francisco Córdoba Universidad de Granada
  • Leonora Riva Universidad de Granada

Resum

Aquest article aborda les creences que es construeixen en la infància sobre algunes qüestions ecologicoambientals, concretament les que tenen a veure amb les formes de vida i el seu manteniment. Demanem a infants escolaritzats de 9 i 11 anys —colombians, espanyols i anglesos— que s’imaginin una illa deserta on aniran a viure, ja que el coneixement de les seves possibilitats en enfrontar-se amb aquest medi desconegut, amb tots els recursos de què vulguin disposar, proporcionarà una bona oportunitat per determinar si l’educació ecologicoambiental que reben segueix directrius no depredadores. Analitzades les respostes del que s’endurien i farien a l’illa, hem trobat una concepció etnocèntrica ingènua d’acord amb el desenvolupament tecnològic de la cultura occidental.

Paraules clau

construcció cultural, significativitat ecològica de creences, necessitats vitals a la infància amb gènere

Publicades

01-02-2005

Com citar

Villuendas, M. D., Liébana, J. A., Córdoba, F., & Riva, L. (2005). Creences ecològic-ambientals en la infància: estudi transcultural. EDUCAR, 35, 115–134. https://doi.org/10.5565/rev/educar.222

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.