La tutoria entre iguals i l'orientació universitària Una experiència de formació acadèmica i professional
Resum
La tutoria d’iguals (peer tutoring) en l’ensenyament universitari constitueix en l’actualitat una estratègia important d’orientació amb la qual es pretén facilitar els processos d’adaptació i promoció del alumnat de nou ingrés. Una de les condicions bàsiques per desenvolupar aquesta estratègia és la formació d’aquells estudiants dels últims cursos (companys tutors) que assessoraran els estudiants novells. En relació amb els processos de formació, tant teòrica com pràctica, dels companys tutors, es porta a terme una anàlisi de les concepcions i de les expectatives de l’alumnat en procés de formació respecte al seu rol orientador i es realitza una avaluació del programa de formació del company tutor.
Paraules clau
orientació universitària, tutoria d’iguals, formació acadèmica i professional, company tutor universitariPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2005 Pedro Ricardo Álvarez Pérez, Miriam Catalina González Afonso

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.