La tutoria entre iguals i l'orientació universitària Una experiència de formació acadèmica i professional

Autors/ores

  • Pedro Ricardo Álvarez Pérez Facultad de Educación. Universidad de La Laguna (Tenerife)
  • Miriam Catalina González Afonso Facultad de Educación. Universidad de La Laguna (Tenerife)

Resum

La tutoria d’iguals (peer tutoring) en l’ensenyament universitari constitueix en l’actualitat una estratègia important d’orientació amb la qual es pretén facilitar els processos d’adaptació i promoció del alumnat de nou ingrés. Una de les condicions bàsiques per desenvolupar aquesta estratègia és la formació d’aquells estudiants dels últims cursos (companys tutors) que assessoraran els estudiants novells. En relació amb els processos de formació, tant teòrica com pràctica, dels companys tutors, es porta a terme una anàlisi de les concepcions i de les expectatives de l’alumnat en procés de formació respecte al seu rol orientador i es realitza una avaluació del programa de formació del company tutor.

Paraules clau

orientació universitària, tutoria d’iguals, formació acadèmica i professional, company tutor universitari

Publicades

01-02-2005

Com citar

Álvarez Pérez, P. R., & González Afonso, M. C. (2005). La tutoria entre iguals i l’orientació universitària Una experiència de formació acadèmica i professional. EDUCAR, 36, 107–128. https://doi.org/10.5565/rev/educar.200

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.