Percepció de la sordesa i la integració per part de l'alumnat sense necessitats educatives especials

Autors/ores

  • Cristina Cambra Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

Una de les questions socioafectives que preocupa especialment els professionals dedicats a l’educació de l’alumnat sord és el grau d’acceptació d’aquests estudiants a l’aula ordinaria. L’objectiu d’aquest estudi és avaluar la percepció de l’alumnat sense necessitats educatives especials del deficit auditiu i de la integració de l’alumnat sord a l’aula, i veure si existeixen diferencies en lunció de l’edat. La mostra esta formada per 73 estudiants, de quart de primaria a segon de secundaria, «un centre escolar de Barcelona amb una amplia experiencia integradora. Els resultats indiquen que l’alumnat oient mostra dificultats per superar els estereotips sobre la discapacitat i desenvolupar una comprensió adequada de les diferencies i semblances intergrupals (sords-oients), tot i que es percep un lleuger avenç evolutiu; en canvi. mostren una percepció positiva cap a la integració i cap a I’actitud del professorat amb l’alumnat sord. La dimensió mes desfavorida és la relacionada amb els aprenentatges.

Paraules clau

sordesa, integració, percepció i actitud

Publicades

01-02-2005

Com citar

Cambra, C. (2005). Percepció de la sordesa i la integració per part de l’alumnat sense necessitats educatives especials. EDUCAR, 36, 155–168. https://doi.org/10.5565/rev/educar.202

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.