La formació permanent del professorat centrada en institucions d’educació secundària

Autors/ores

  • Elena de Martín Universitat Autònoma de Barcelona Departament de Pedagogia Aplicada

Resum

Aquest article està basat en el treball d’investigació realitzat durant el curs 2000-2001 sobre el desenvolupament de la formació permanent del professorat de secundària, concretament a través del model de formació en centres. La formació dels docents als centres educatius és un model de formació permanent del professorat denominat, al llarg del temps, de diverses maneres: «formació en centres», «formació centrada en l’escola», «desenvolupament professional basat en el centre», «formació basada en la pràctica professional», etc. Aquest model de formació considera el centre educatiu com a eix generador de l’activitat formativa, la qual es desenvolupa segons les característiques del centre i del seu professorat, permet que els participants prenguin part en el seu disseny i fomenta l’autoformació. La seva aplicació afavoreix el desenvolupament professional i del centre a través del treball en equip, potenciant processos d’investigació aplicada i de contrast d’experiències, vinculant els coneixements teòrics a la pràctica, amb la finalitat de donar solució a les situacions problemàtiques i a les necessitats que es deriven de la pràctica docent. La seva consolidació i el seu desenvolupament continu permetran que sorgeixin processos d’innovació i de canvi en el sistema educatiu.

Paraules clau

formació permanent, desenvolupament professional, desenvolupament del centre educatiu, projectes de formació en centres

Publicades

14-05-2013

Com citar

de Martín, E. (2013). La formació permanent del professorat centrada en institucions d’educació secundària. EDUCAR, 36, 97–106. https://doi.org/10.5565/rev/educar.198

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.