Les pràctiques d'ensenyament en el procés de construcció del coneixement professional
Resum
Aquest treball tracta de posar de manifest la rellevància i transcendència de les pràctiques d’ensenyament en la formació inicial del professorat per tal de construir el coneixement professional. Aquesta manera de concebre el pràcticum i dotar-lo de sentit comporta apostar per la formació d’un futur docent productor i generador de nous coneixements a partir de les vivències experimentades a l’aula i dels projectes desenvolupats basats en l’experimentació i la recerca. En aquesta generació de sabers, hi intervenen diferents factors i condicions, com ara: les biografies dels estudiants, el context institucional i els agents facilitadors. Per això és necessari que les pràctiques estiguin planificades, tutoritzades i existeixi coordinació entre els agents que realitzen el seguiment d’aquest periode formatiu. Però moltes vegades no disposem d’aquestes condicions.
Paraules clau
formació inicial, coneixement professional, desenvolupament professionalPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2005 Mª del Pilar Sepúlveda Ruiz

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.