Representacions ecològiques en la infància i estils de vida

Autors/ores

  • Ma. Dolores Villuendas Facultad de Psicología. Universidad de Granada.
  • José A. Liébana Facultad de Psicología. Universidad de Granada.
  • Remedios Fernández Facultad de Psicología. Universidad de Granada.
  • Francisco Córdoba Facultad de Psicología. Universidad de Granada.

Resum

En aquest treball,hi analitzem diferents concepcions de les funcions simbòliques de les
representacions, i des d’aquest plantejament indaguem si els nens i les nenes de diferents
cultures i edats mostren similituds en els estils i en les maneres d’entendre la vida i el seu
manteniment.
Estudiem els dibuixos d’una illa imaginària que han produït nens i nenes —de sis a
dotze anys— de l’Argentina, Colòmbia, l’Espanya i Anglaterra. Un dibuix de com la veurien
en el moment d’arribar-hi i un altre de la mateixa illa després d’un any de viure-hi.
Les produccions pictòriques han permès fer l’apropament a les representacions ecològiques
dels infants dels diferents països i a les transformacions que introdueixen en l’ambient
natural per a la seva adaptació.



Paraules clau

representacions ecològiques en la infància, ecologia i estils de vida, diferències i semblances culturals

Publicades

01-02-2005

Com citar

Villuendas, M. D., Liébana, J. A., Fernández, R., & Córdoba, F. (2005). Representacions ecològiques en la infància i estils de vida. EDUCAR, 36, 13–30. https://doi.org/10.5565/rev/educar.182

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.