Els sistemes d’acreditació. Aproximació conceptual i teòrica

Autors/ores

  • Óscar Medina Fernández Universidad de Las Palmas de Gran Canaria

Resum

Quan parlem de sistemes d’acreditació en la literatura pedagògica i en els textos legals sempre es fa a fi de complir diferents funcions socials i educatives alhora: per respondre als accelerats canvis socials, per augmentar el nivell formatiu de la població, per reduir l’exclusió social, per millorar la transparència del mercat de treball, etc. En aquest article s’analitza la perspectiva teòrica i conceptual dels sistemes d’acreditació, exposant algunes idees per al debat sobre les raons pedagògiques que podrien justificar i legitimar aquestes noves estratègies educatives, i proposant finalment el que podrien ser les bases conceptuals dels sistemes d’acreditació, així com una classificació d’aquests.

Paraules clau

sistemes d’acreditació de competències, reconeixement de competències adquirides, acreditació de competències, educació d’adults, educació permanent

Publicades

2006-07-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.