Gènere, violència i socialització en els centres escolars

Autors/ores

  • Mirta Lojo Suárez Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

La construcció d’identitats i rols segons els models hegemònics de feminitat i masculinitat condicionen bona part de la vida social, familiar i professional de dones i d’homes. En aquest context, les interaccions que hi tenen lloc es tradueixen en relacions de poder i, a causa de la seva pròpia normativitat, comporten violència. Les xarxes relacionals d’infants i joves evidencien processos de socialització diferencial. En aquest article s’analitzen les preferències relacionals de quinze grups classe a partir de les dades sociomètriques obtingudes a diversos centres educatius de la Comunitat Autònoma de Catalunya.

Paraules clau

identitats i rols de gènere, relacions interpersonals, procés de socialització, estereotips de gènere

Publicades

01-02-2009

Com citar

Lojo Suárez, M. (2009). Gènere, violència i socialització en els centres escolars. EDUCAR, 43, 23–29. https://doi.org/10.5565/rev/educar.119

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.