Les reformes del permís de conduir engegades a Europa i les investigacions en aquest àmbit: com formar al conductor i a la conductora, com educar a l’home i a la dona?

Autors/ores

  • Jean-Pascal Assailly IFSTTAR Institut français des sciences et technologies des transports

Resum

En aquest treball es presenten alguns resultats d’investigacions europees recents en matèria de seguritat vial, tenint en compte dos eixos claus:
— La formació del conductor: es mostrarà com les noves conceptualitzacions sobre el comportament en la conducció produiran modificacions en l’educació vial, en la formació inicial dels conductors, en l’examen per obtenir el permís de conduir, en les mesures post permís i més àmpliament, en l’aprenentatge al llarg de la vida;

— Les influències de l’ambient familiar sobre tres aspectes del comportament dels joves que tenen un fort impacte en els accidents de trànsit: la tendència al risc, les addiccions i la transgressió. Es proposa un model de psicopatologia del desenvolupament sobre les interaccions entre els diferents aspectes del que es pot considerar el context familiar.

Paraules clau

seguretat vial, formació del conductor, educació vial, context familiar i accidents de trànsit

Publicades

2010-02-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.