Saber com aprendre: lideratge, gestió del coneixement i el repte de crear comunitats d’aprenentatge
Resum
Aquest treball sosté que l’enfocament tradicional al canvi organitzacional, el lideratge, no és útil per ajudar a crear comunitats d’aprenentatge, ja que alimenta una teoria implausible de la ment i de l’aprenentatge. Proposem que el marc més productiu és una perspectiva de la gestió del coneixement actualitzada, una vegada es posa al dia la teoria tradicional del coneixement com una divisió entre el «tàcit» i el «propositiu». La gestió del coneixement ha d’adoptar les millors explicacions (neuro) científiques de la funció cerebral, i de com adquireixen el coneixement els éssers humans: la cognició distribuïda i la ment estesa. La ment estesa expandeix la cognició distribuïda centrant-se en el treball cognitiu fet fora del «crani i la pell», en el nostre entorn social i tecnològic. La ment, la font de l’aprenentatge humà, s’entén millor, per tant, com un sistema cognitiu distribuït que desafia els punts de vista tradicionals d’aprenentatge i d’experiència personal, i també assenyala altres formes més fructíferes per crear comunitats d’aprenentatge sostenibles en l’educació i altres llocs.Paraules clau
lideratge, gestió del coneixement, comunitats d’aprenentatge, canvi organitzacionalPublicades
01-02-2011
Com citar
Lakomski, G. (2011). Saber com aprendre: lideratge, gestió del coneixement i el repte de crear comunitats d’aprenentatge. EDUCAR, 47(1), 13–30. https://doi.org/10.5565/rev/educar.69
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2011 Gabriele Lakomski

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.