Saber com aprendre: lideratge, gestió del coneixement i el repte de crear comunitats d’aprenentatge

Autors/ores

  • Gabriele Lakomski University of Melbourne

Resum

Aquest treball sosté que l’enfocament tradicional al canvi organitzacional, el lideratge, no és útil per ajudar a crear comunitats d’aprenentatge, ja que alimenta una teoria implausible de la ment i de l’aprenentatge. Proposem que el marc més productiu és una perspectiva de la gestió del coneixement actualitzada, una vegada es posa al dia la teoria tradicional del coneixement com una divisió entre el «tàcit» i el «propositiu». La gestió del coneixement ha d’adoptar les millors explicacions (neuro) científiques de la funció cerebral, i de com adquireixen el coneixement els éssers humans: la cognició distribuïda i la ment estesa. La ment estesa expandeix la cognició distribuïda centrant-se en el treball cognitiu fet fora del «crani i la pell», en el nostre entorn social i tecnològic. La ment, la font de l’aprenentatge humà, s’entén millor, per tant, com un sistema cognitiu distribuït que desafia els punts de vista tradicionals d’aprenentatge i d’experiència personal, i també assenyala altres formes més fructíferes per crear comunitats d’aprenentatge sostenibles en l’educació i altres llocs.

Paraules clau

lideratge, gestió del coneixement, comunitats d’aprenentatge, canvi organitzacional

Publicades

01-02-2011

Com citar

Lakomski, G. (2011). Saber com aprendre: lideratge, gestió del coneixement i el repte de crear comunitats d’aprenentatge. EDUCAR, 47(1), 13–30. https://doi.org/10.5565/rev/educar.69

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.