Les desigualtats socials d’escolarització a França

Autors/ores

  • Eguzki Urteaga Universidad del País Vasco

Resum

Aquest article s’interessa per les desigualtats socials d’escolarització a França i posa de manifest: 1) les desigualtats d’èxit que apareixen especialment a través d’una diferenciació precoç de les adquisicions, 2) la importància de l’herència familiar a través del capital cultual, les pràctiques educatives familiars, la inversió en l’escolaritat i la relació que mantenen amb el sistema educatiu, i 3) la incidència del context d’escolarització amb certes diferències entre els centres i els seus efectes, la distinció entre la pública i la privada, la diferenciació en l’elecció dels centres i, finalment, la distinció entre classes «bones» i «dolentes». Els pares, sobretot els que disposen del capital cultural suficient, de les xarxes socials adequades i de la informació pertinent, elaboren de vegades unes estratègies molt complexes perquè els seus fills estiguin matriculats en els millors centres, tinguin els professors més qualificats i experimentats i estiguin en les aules de més nivell, especialment a través de l’elecció de les llengües estrangeres o de les optatives.

Paraules clau

desigualtat social, escolaritat, França

Publicades

2011-02-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.