L’accés a la direcció escolar: dificultats i necessitats

Autors/ores

  • Josefa Rodríguez Pulido Universidad de Las Palmas de Gran Canaria
  • Ángel José Rodríguez Fernández Universidad de Las Palmas de Gran Canaria
  • Josué Artíles Rodríguez Universidad de Las Palmas de Gran Canaria
  • María Victoria Aguiar Perera Universidad de Las Palmas de Gran Canaria
  • Jesús A. Alemán Falcón Universidad de Las Palmas de Gran Canaria

Resum

En aquesta recerca ens centrem en l’accés a la direcció dels centres, amb la intenció de fer una anàlisi en profunditat basada, no només en el coneixement dels factors mentals (elaboració del projecte de direcció, presentació i debat del projecte davant la comunitat educativa, etc.), sinó també en les dificultats, les necessitats formatives i les incidències percebudes pels candidats al càrrec en els centres educatius de la Comunitat Autònoma de Canàries. En aquest cas, hem optat per fer una anàlisi factorial (SPSS 19) per poder explicar el màxim d’informació continguda en les dades obtingudes en el qüestionari sobre l’accés a la direcció escolar (Teixidó, 2007), d’una mostra de 170 centres, el que significa que hem aconseguit la participació del 20% dels centres de l’Arxipèlag.

Paraules clau

direcció, centres educatius, procés d’accés, comunitat autònoma de Canàries

Publicades

2013-02-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.