Algunes reflexions abans de plantejar-se l'ensenyament de la llengua a pre-escolar
Resum
L'ensenyament de la llengua es relaciona amb diferents disciplines científiques, entre elles la lingüística, la sociolingüística, la psicolingüística i la psicopedagogia de les llengües. L'autora passa una breu revista a totes elles oferint una especial atenció a l'última esmentada. Ella considera que és des de preescolar que l'ensenyament de la llengua ha de posar-se en marxa com cal. Aquesta posada en marxa significa un equip pluridisciplinari. La presència de la llengua en preescolar significa tenir en compte factors com el bilingüisme, l'adquisició i l'aprenentatge de L2, les diferents varietats lingüístiques, la norma i la seva valoració. Finalment, proposa algunes activitats possibles per a l'ensenyament de la llengua a pre-escolar, sent la principal d'elles la primacia de l'expressió oral dels nens.Paraules clau
ensenyament de la llengua, període preescolar, expressió oralPublicades
01-07-1984
Com citar
Pujol, M. (1984). Algunes reflexions abans de plantejar-se l’ensenyament de la llengua a pre-escolar. EDUCAR, 5, 47–59. https://doi.org/10.5565/rev/educar.621
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 1984 Mercè Pujol

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.