La qüestió de la formació docent en els projectes 1 a 1: El cas de les "Escoles d'innovació". Programa "Connectar igualtat", República d’Argentina

Autors/ores

  • Silvina Carmen Casablancas FLACSO-Argentina Universidad Nacional de Moreno (UNM)

Resum

Aquest article narra l'experiència d'un projecte pilot de formació docent en servei en el marc del model denominat 1 a 1 durant l'any 2011, que vincula un ordinador per a cada estudiant d'escoles secundàries públiques a la República d'Argentina.

Es planteja que la formació i acompanyament dels docents en la implementació del model 1 a 1 ha de ser entesa com a formació en servei i de caràcter institucional, donada la importància de considerar l'escola com un cas en sí mateix, encara que obeeixi a polítiques públiques generals a totes les escoles secundàries. Van sorgir d'aquesta experiència alguns trets a considerar: la importància de l'equip directiu, la validació de les xarxes socials en quant a nous formats comunicatius, els estudiants com a propis agents del canvi en les pràctiques a les aules, i el rol de l'emoció en les innovacions d'aquest tipus, on canvien els perfils identitaris tradicionals de la comunitat educativa.

Paraules clau

formació permanent del professorat, tecnologies educatives, innovació educativa, model 1 a 1

Biografia de l'autor/a

Silvina Carmen Casablancas, FLACSO-Argentina Universidad Nacional de Moreno (UNM)

Profesora e investigadora

-PENT Proyecto Educación y Nuevas Tecnologías.FLACSO

-Departamento de Humanidades y Ciencias Sociales.Universidad Nacional de Moreno

Doctora en Pedagogía por la Universitat de Barcelona.

Licenciada y Profesora en Ciencias de la Educación por la Universidad de Buenos Aires.

Especialista en Tecnología educativa y formación docente.

Participante de numerosas investigaciones referidas al vínculo de la educación, la innovación y las tecnologías.

Asesora en capacitación docente y tecnología educativa

Líneas actuales de investigación: dispositivos de evaluación con alfabetismos múltiples.

La incidencia de la cultura digital en la identidad docente.

Publicades

2013-06-30

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.