La qüestió de la formació docent en els projectes 1 a 1: El cas de les "Escoles d'innovació". Programa "Connectar igualtat", República d’Argentina
Resum
Aquest article narra l'experiència d'un projecte pilot de formació docent en servei en el marc del model denominat 1 a 1 durant l'any 2011, que vincula un ordinador per a cada estudiant d'escoles secundàries públiques a la República d'Argentina.Es planteja que la formació i acompanyament dels docents en la implementació del model 1 a 1 ha de ser entesa com a formació en servei i de caràcter institucional, donada la importància de considerar l'escola com un cas en sí mateix, encara que obeeixi a polítiques públiques generals a totes les escoles secundàries. Van sorgir d'aquesta experiència alguns trets a considerar: la importància de l'equip directiu, la validació de les xarxes socials en quant a nous formats comunicatius, els estudiants com a propis agents del canvi en les pràctiques a les aules, i el rol de l'emoció en les innovacions d'aquest tipus, on canvien els perfils identitaris tradicionals de la comunitat educativa.
Paraules clau
formació permanent del professorat, tecnologies educatives, innovació educativa, model 1 a 1Publicades
2013-06-30
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2013 Silvina Carmen Casablancas
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.