Els mitjans de comunicació i tecnològics com eixos de canalització i gestió del coneixement
Resum
La manera que tenen els i les joves d'aprendre està canviant a causa de la forma en què utilitzen els mitjans tecnològics fora de les aules. Aquest article incideix en la necessitat de comptar amb sistemes educatius integrals que abordin les diferents dimensions del desenvolupament de la indústria infocomunicacional i, especialment, les competències narratives que es deriven de la publicitat, perquè l'alumnat surti dels centres educatius preparat per participar en la societat de la informació. Es parteix de la base que, en el context actual, una educació des de la comunicació és una educació per a la vida contemporània. El fet que l'alumnat de primària i de secundària assimili els continguts ajudat de les representacions de les competències mediàtiques, implica que assumeix els processos d'accés i de recerca d'informació, i també que s'acosta als diversos llenguatges que configuren els missatges de la societat actual. Atès que els mitjans de comunicació i tecnològics afecten de manera singular als sectors més joves, a causa de la gran seducció que exerceixen sobre ells, aquesta influència s'ha de reflectir en l'àmbit educatiu, que no pot progressar i adequar-se a les necessitats del segle XXI si no és tenint-los en compte.
Paraules clau
educació, formació en mitjans, alfabetització audiovisual, currículum, publicitatPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2013 Marc Pallarès

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.