L'Educació permanent
Resum
L'autor, després d'un breu recorregut sobre la gènesi d'aquest moviment, comença definint l'educació permanent delimitant aquest significat d'altres, com ara educació d'adults, reciclatge, societat de l'oci L'educació permanent no té res a veure amb una generalització de l'escola . Es tracta, d'entrada, d'una revisió antropològica i no d'una qüestió metodològica. Educació permanent no significa mes educació, sinó educació diferent, és educar al llarg de tota la vida i en totes les possibilitats del ser humà. A continuació s'aborden les relacions entre educació permanent i societat, a fi de precisar més el concepte de la primera. Es defensa que com que no es modifiqui el context social fins a tal punt que pugui, aquest, ser qualificat de democràtic, l'educació permanent, en comptes de ser factor de progrés, passa a jugar el paper d'ideologia. Una educació permanent acceptable formés per a una crítica social constant. L'autor assenyala el perill gravíssim que tanca una educació permanent omnicomprensiva del subjecte humà que es converteixi en instrument de totalitarisme cultural absolut en mans dels poders polítics i econòmics establerts. Per acabar, es consideren les possibilitats de futur d'aquesta modalitat d'educació, assenyalant algunes estratègies que permeten acostar-se al model sense més riscos. L'autor acaba indicant que l'home de l'educació permanent es muda a nòmada, però, es pregunta: nòmada que va a on?.Paraules clau
educació permanent, societat, subjecte de l'educacióPublicades
1985-02-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 1985 Octavi Fullat
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.