Educació permanent: L'empremta del nostre temps

Autors/ores

  • Víctor Montero Espinoza Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

El propòsit d'aquest article és el d'exposar una reflexió genèrica de l'educació permanent en funció del supòsit impacte que la seva implantació produiria en l'ordre vivencial d'una humanitat que necessita, al nostre entendre, de formes de vida mes idònies per a una qualitativa interacció social . El factor d'equilibri dels sistemes de desenvolupament de la vida de l'home del nostre temps amb aquells propis de la dinàmica del món concret, que configuren un àmbit cibertecnológico de relació per a la vida humana, pot ser l'aspecte bàsic i essencial que defineix els plantejaments i argumentació exposats en tot el nostre treball. En conseqüència, la qüestió central és proposar: a) Un projecte de futur de l'educació a partir de l'anàlisi de les similituds de base que es deriven dels continguts antropològics i ecològics del saber humà. b) Un propòsit de l'estudi crític, sense prejudici, respecte a l'estat d'una educació enfrontada a formes de vida. "Cibercomputorizadas", amb la idea de reproduir les respostes històricament vàlides davant tal situació i crear aquelles que recobreixin la transcendència humana de l'home enfront d'una realitat sofisticadament materialista (tecnificada). c) Reproduir els plantejaments bàsics de la identitat humana de la naturalesa del subjecte-home, rescatant, per un nou enfocament de l'educació, els seus valors propis per sobre dels valors de les coses. d) Aplicar per l'educació permanent al desenvolupament del procés de l'ésser de tot l'humà. e) Permetre i acceptar la tesi que l'educació permanent és per si mateixa prou valida per assentar-hi tota una epistemologia que acrediti els estudis teòrics i metodològics d'un nou enfocament en l'educació, per als objectius de la formació del professional a nivells d'estudis superiors, en perspectiva de l'efecte multiplicador.

Paraules clau

educació permanent, societat, epistemologia

Publicades

1985-02-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.