Orientació en educació especial
Resum
En qualsevol procés educatiu és molt important la funció orientadora i l'existència d'orientadors en el mateix. Hi ha el perill del paper exclusiu de l'orientador davant la realitat del procés de tractament, en el qual hi ha diferents moments, situacions i casos en què la funció orientadora pot exercir qualsevol persona relacionada amb l'esmentat procés educatiu. El procés orientador ha d'anar en definitiva des de l'orientació educativa fins a l'orientació i consell post-escolar i d'experiència de vida en cases familiars o residències de subjectes d'educació especial, ajudats per un assessor professional que presti els seus consells i orientacions en qualsevol moment, sobre assessorament verbal, d'ocupació, entrenament laboral i teràpia ocupacional en llocs diferents del de vida. Arribar a aquests objectius requereix una orientació molt diferent en moltes de les institucions actuals. Les institucions hauran de modificar i millorar les seves condicions en la mesura del possible, orientant-se més a la realització que a la reglamentació. De totes maneres el treball, el treball orientador, no té encara bases empíriques i teòriques suficients, almenys al nostre país, i un inconvenient és la falta d'investigacions eficaces que tractin els resultats del tractament psicoterapèutic. En concret, estem encara esperant resposta a preguntes del tipus, com de eficaç és l'orientació amb els subjectes d'educació especial? quines tècniques són més convenients? i per què?
Paraules clau
sistemes d’orientació escolar, educació especial, orientació educativaPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1985 Paco Jiménez

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.