Els sistemes d’orientació, consell i assessorament en la integració escolar
Resum
En aquest article es descriu un dels sistemes d'orientació escolar de més cabdal en els Estats Units, el Sistema d'Assessorament Consultiu (Consulting), que s'ha mostrat especialment valuós en aquells contextos escolars en què les classes són compartides per alumnes excepcionals i no excepcionals, situació definida amb el terme mainstreaming, equivalent al procés d'integració escolar que en aquests últims temps s'ha iniciat al nostre país. El Sistema d'Assessorament Consultiu es caracteritza fonamentalment per subratllar una intervenció indirecta del psicopedagog, a través dels professionals i per a professionals que tenen un contacte més proper i regular amb l'alumne, sempre dins d'un marc paradigmàtic molt específic com és el que estableix el anàlisi i modificació de conducta. En aquest sentit és obligada la referència per contraposició a 10s sistemes d'orientació i consell (counseling), més oberts i auto directius. La figura del consultor, a cavall entre el psicòleg/pedagog tradicionals i el tecnòleg instruccional, obre noves perspectives en el perfil professional del psicopedagog, en un intent de respondre a les noves demandes de la societat post-industrial centrades, segons els estudis de prospectiva, en una major individualització del procés ensenyament-aprenentatge afavorida per la introducció gradual de la informàtica i la telemàtica en els nostres centres educatius.
Paraules clau
sistemes d’orientació escolar, integració escolar, orientació educativaPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1985 Carles Monereo

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.