La integració de l’alumne superdotat en l’àmbit escolar. Àmbit escolar: área d’intervenció educativa

Autors/ores

  • Carlota González Gómez Universitat Autònoma de Barcelona
  • Juan Pablo González Gómez Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

Actualment, segons els autors, la necessitat d’una intervenció educativa especial per a la optimització de l’alumne superdotat està totalment justificada. La integració educativa d’aquests alumnes a l’escola suposa modificar les condicions i els desenvolupaments didàctics en la pròpia organització escolar i en les relacions entre l’escola i la comunitat. Aquest procés d’integració queda reflectit en un programa d’actuació global que afecta el Projecte educatiu de centre, el Projecte curricular i la programació de l’aula, i ha de ser el mestre el responsable de realitzar la programació, seqüenciació i temporització dels continguts que ha de donar, així com de fer l’avaluació d’aquests.

 

Paraules clau

alumne superdotat, integració escolar, educació especial, intervenció educativa

Publicades

01-02-1998

Com citar

González Gómez, C., & González Gómez, J. P. (1998). La integració de l’alumne superdotat en l’àmbit escolar. Àmbit escolar: área d’intervenció educativa. EDUCAR, 22, 325–330. https://doi.org/10.5565/rev/educar.368

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.