Raonament moral i educació
Resum
El text es basa en l’anàlisi del raonament moral a partir del marc dels models organitzadors. A partir de la determinació de les diferents representacions que una sèrie de subjectes va realitzar sobre un dilema basat en un conflicte moral entre iguals d’edat, i que va incloure tres nuclis (justícia, felicitat i sol·licitud) es va detectar que existeixen quatre grans models organitzadors que es presenten en diferents línies evolutives. La tesi que es defensa és que la inclusió dels sentiments pot guiar el raonament a nivells més elevats i pot integrar les perspectives de justícia i solidaritat a l’hora de resoldre conflictes interpersonals. A l’article s’afirma que tot això són reptes en els quals és necessari treballar per aconseguir un model educatiu integrador dins de les escoles.
Paraules clau
raonament moral i lògic, intervenció educativa, educació moral, model educatiu integrador, desenvolupament intel·lectualPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1998 Genoveva Sastre Vilarrassa, Montserrat Moreno Marimón, Mónica Timón Herrero

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.