Raonament moral i educació

Autors/ores

  • Genoveva Sastre Vilarrassa Universitat de Barcelona
  • Montserrat Moreno Marimón Universitat de Barcelona
  • Mónica Timón Herrero Universitat de Barcelona

Resum

El text es basa en l’anàlisi del raonament moral a partir del marc dels models organitzadors. A partir de la determinació de les diferents representacions que una sèrie de subjectes va realitzar sobre un dilema basat en un conflicte moral entre iguals d’edat, i que va incloure tres nuclis (justícia, felicitat i sol·licitud) es va detectar que existeixen quatre grans models organitzadors que es presenten en diferents línies evolutives. La tesi que es defensa és que la inclusió dels sentiments pot guiar el raonament a nivells més elevats i pot integrar les perspectives de justícia i solidaritat a l’hora de resoldre conflictes interpersonals. A l’article s’afirma que tot això són reptes en els quals és necessari treballar per aconseguir un model educatiu integrador dins de les escoles.

 

Paraules clau

raonament moral i lògic, intervenció educativa, educació moral, model educatiu integrador, desenvolupament intel·lectual

Publicades

01-02-1998

Com citar

Sastre Vilarrassa, G., Moreno Marimón, M., & Timón Herrero, M. (1998). Raonament moral i educació. EDUCAR, 22, 155–170. https://doi.org/10.5565/rev/educar.353

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.