La recerca qualitativa
Resum
Es presenta la conceptualització i lògica de la investigació qualitativa, que, per tenir rang de cientificitat, implica (i no sempre es compleix) gran rigorositat descriptiva al registre, i pel seu caràcter de qualitativa es fonamenta en una recollida d'informació en base a dades categòriques, que en conseqüència, es poden sotmetre al procés de categorització i a les fases aquí indicades, essent després altament recomanable procedir a la triangulació, augmentant la seva validesa. Si des de la seva trajectòria històrica la investigació qualitativa ha patit diverses vicissituds, també, en conseqüència els estudis de cas únic supeditats a aquesta metodologia, contemplant des d'una posició en que el respecte a l'espontaneïtat en tot el que envolta al cas únic ens impossibilita la replicabilitat i planteja seriosos problemes a la generalització, que haurà de resoldre mitjançant l'elaboració d'un disseny adequat.
Paraules clau
investigació educativa, recerca qualitativa, estudis de cas únicPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1986 Mª Teresa Anguera Aguilaga
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.